معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از صادرات ۶.۵ میلیارد دلاری آذربایجان غربی به عراق خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی ودولت که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد بااشاره به صادرات ۶ونیم میلیارد دلاری به عراق از گمرک های استان درسال گذشته خاطرنشان کرد: با ۲۴ ساعته کردن کار گمرک های استان درصدد هستیم بازار عراق را حفظ کرده و ارز به کشور وارد کنیم.
وی بااشاره به مشکل کمبود سموم کشاورزی در استان افزود:به دلیل اینکه هر استان باتوجه به نیاز کشاورزان خود نمی تواند نمایندگی قبول کرده و سموم خود را دریافت کند واین خرید تنها در انحصارچند شرکت خاص است دراستان مشکل کمبود سموم کشاورزی داریم.
حسینی بااشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاران وتولید کنندگانی که به لحاظ شرایط اقتصادی دچار مشکل شده اند در دستور کار دولت است تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور با همکاری دادگستری استان واستانداری تولید کنندگان وسرمایه گذاران برای توسعه اقتصادی واشتغال منطقه از لحاظ قضایی دچار هیچگونه مشکلی نخواهند شد.
وی بااشاره به ظرفیت بالای ناوگان حمل ونقل آذربایجان غربی اظهارکرد: شرکت های حمل ونقل استان همچون سایر استان ها در این برهه حساس زمانی باید با دولت همکاری کنند و شرکت هایی که با کارشکنی حمل ونقل استان را بامشکل روبرو می کنند حق استفاده از تسهیلات را ندارند.
حسینی خاطرنشان کرد: در بحث صادرات و رفع معضل کمبود ناوگان حمل ونقل باید از ناوگان جایگزین خارجی استفاده کرد.
وی درخصوص پرداخت مطالبات گندم کاران و چغندرکاران استان نیز افزود: در بحث پرداخت مطالبات گندم کاران استان نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشتیم و تاکنون۵۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده وهمچنین تمامی مطالبات سال گذشته چغندرکاران استان نیز پرداخت شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.