خسرو حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای دستیابی به این افزایش ضریب مکانیزاسیون سالانه 40 میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
وی ادوات کشاورزی این شهرستان را شامل 3 هزار و 300 دستگاه تراکتور، 260 دستگاه ردیف کار، 100 دستگاه کمباین و 750 دستگاه دروگر اعلام کرد و ادامه داد: این تجهیزات سبب شده روش های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق یابد.
حسن پور اضافه کرد: پنج مرکز خدمات ادوات کشاورزی با پنج نفر کارشناس فنی هم اکنون در 2 بخش مرکزی و خلیفان فعال هستند که بر نحوه عملکرد این دستگاه ها نظارت می کنند.
وی با اشاره به اینکه مهاباد جزو شهرهای برتر آذربایجان غربی در بحث ادوات کشاورزی است، اضافه کرد: مکانیزاسیون موجب افزایش توان در مزارع و باغ ها شده و علاوه بر آن، افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و اقتصادی تر شدن تولید را در پی دارد.
حسن پور تاکید کرد: کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد در سطح از مهمترین فواید نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت است که با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و حرکت به سوی توسعه پایدار دارد.
مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.