بهرام صمدی روز سه شنبه در دومین شورای انجمن اولیا و مربیان استان در ارومیه افزود: امسال نزدیک به یکهزار و 231 نفر از فرهنگیان استان از این مجموعه خارج شده اند که این تعداد از بازنشستگان و سرباز معلمان بوده اند.
وی اضافه کرد: تعداد 754 نفر نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده 28 و سرباز معلم به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه شده است.
وی بیان کرد: از یکهزار و 329 نفر متقاضی نقل و انتقال استانی، با انتقال 420 نفر از فرهنگیان موافقت شد که در داخل استان انتقال آنان انجام شده است.
صمدی بیان کرد: از بین 430 متقاضی انتقال خارج از استان با درخواست 240 نفر موافقت شد و ورودی به استان نیز امسال 133 نفر می باشد .
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین یک طرح بزرگ و اساسی بوده که تبیین آن و تشریح ساحت های 6 گانه تعلیم و تربیت برای اولیای دانش آموزان ضروری است.
قلی ابرازه افزود: امسال برای شورای انجمن اولیا و مربیان استان مبانی سند تحول بنیادین برای آشنایی بیشتر تبیین و تشریح می شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایفی که انجمن اولیا و مربیان تشریح موضوع و مفاد سند تحول بنیادین می باشد، ادامه داد: تشریح ساحت های یاد شده و الگوهای نظری زیرنظام های اصلی نیز برای اولیا انجام می شود.
به گزارش ایرنا این جلسه با حضور نمایندگان اولیا، نمایندگان مدیران و روسای مناطق 24 گانه آموزش و پرورش برگزار شد.
تشریح و تبیین مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی، ارائه راه حل ها و پیشنهادها برای تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی و مهارت های خانواده ها در ایفای نقش تربیتی با نیازهای جامعه و پربار کردن جلسات و رده های آموزش خانواده از اهداف برگزاری این جلسه بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از پنج هزار مدرسه با بیش از 583 هزار دانش آموز است.
7125/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.