به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان با حضور سخنگوی قوه قضاییه، شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار شد.

تودیع و معارفه

لزوم تسریع در اجرای احکام قضایی

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه که به منظور معارفه رییس جدید دادگستری آذربایجان‌غربی به ارومیه سفر کرده است گفت: از توهین های بیشرمانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به برخی از کشورهای عربی خشنود و خوشحال نیستیم و این در شان جامعه اسلامی نیست.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: کار قضاوت سخت است و با امکانات کم، تجهیزات ناقص، توقع بحق مردم ، نیروی انسانی کم و... باعث ایجاد مشکلات زیادی در حوزه قضایی شده است و ضروری است سایر دستگاه‌ها به این حوزه کمک کنند.

وی افزود: قضات پیوسته باید به یاد خدا باشند و از قرآن، نماز، پیامبر و دعا استمداد بطلبند ضمن اینکه من به همکاران پیشنهاد می کنم صبر داشته باشند و با آرامش و احترام با مردم برخورد کنند.

محسنی اژه‌ای گفت : تسریع در اجرای احکام باید در دستور کار قرار گیرد و احکام را زودتر اجرا بکنید.

وی خواستار تقویت اطلاع رسانی در حوزه دستگاه قضایی استان شد و افزود: الان به عنوان مثال یک محموله کشف و به افکار عمومی اطلاع رسانی می شود و اما بعد از یکسال نتیجه این برخورد و دستگیری در اختیار مردم قرار می گیرد و این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد : دشمن معیشت و اقتصاد مردم و جنگ روانی را هدف قرار گرفته است و همه دستگاه‌ها، مسوولان و متولیان امر باید در مسیر مبارزه و تقویت تولید داخلی هماهنگ و همراه باشند.

محسنی اژه‌ای گفت : از این فضای مجازی که آسیب های جدی دارد باید خیلی مراقبت کرد.

کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در آذربایجان‌غربی

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این آیین گفت: در بحث اجرای احکام کیفری از ۲۳ هزار پرونده موجودی سال ۹۳ به ۱۱۹۰۰ فقره کاهش یافته است و ۱۲ هزار حکم اجرا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در راستای خدمات ارزشمند رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اجرای سریعتر احکام در اولویت کاری رییس کل دادگستری استان بود.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: انقلابی‌گری تندروی نیست و باید با رعایت اصول جامعه برای اعتلای کشور تلاش کنیم.

لزوم برخورد مقتدرانه با مفسدین اقتصادی

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم با تاکید بر قوه قضاییه مقتدر و عادلانه گفت: خوشبختانه در کشور شاهد افزایش روزافزون اقتدار و عملکرد عادلانه در دستگاه قضا هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن اینکه از قوه قضاییه خواست مقتدرانه و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند، افزود: قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی و رانت خواران که آسیب های جدی به سرمایه اجتماعی نظام وارد می کنند، باید مقتدرانه برخورد و در اسرع وقت به پرونده این افراد رسیدگی کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1031088
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.