مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ از برداشت حدود 700 تن عسل از سطح زنبورستان‌های این شهرستان  در سال جاری خبرداد.
 سعید خدایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان برداشت عسل از هر کندو به طور متوسط ۱۸ کیلوگرم است، ادامه داد: 45 هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان مستقر است که ۴۰ هزار از این کندوها به صورت مدرن و پنج هزار دیگر به صورت بومی است.
وی گفت: شهرستان شاهین دژ به دلیل داشتن مناطق ییلاقی مستعد و داشتن گیاهانی از قبیل آویشن زولا مرزه و گون یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصول عسل ارگانیک و با کیفیت بسیار خوب در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی ادامه داد: حدود ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در امر تولید عسل فعالیت می کنند که ارزش ریالی عسل تولیدی حدود ۳۵ میلیارد تومان برآورد می گردد.
خدایی تصریح کرد: عسل تولیدی شهرستان شاهیندژ علاوه بر اینکه به کشورهای همجوار از جمله آذربایجان عراق و ترکیه صادر می‌شود و مشتریانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دارد.
 وی خاطر نشان کرد: در طول هفته دولت کلنگ زنی یک واحد بسته بندی عسل در شهرستان شاهین دژ انجام گرفت که امیدواریم با راه اندازی این واحد بسته بندی ، میزان صادرات عسل به بازارهای مصرف افزایش یابد.
خدایی تصریح کرد: مصرف عسل جذب کلسیم را بهبود بخشیده از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و در درمان بیماری‌های تیروئیدی، گوارشی، کلیوی، دیابتی و در بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها بسیار مفید است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.