بخشدار مرکزی سلماس گفت: در وضعیت اقتصادی خاص حاکم برکشور، روستاها نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ایفا می کنند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی, عباس محمدزاده گلعذانی در مراسم گرامیداشت روز ملی روستاها که باحضور مسئولین شهرستانی و دهیاران و روستاییان روستاهای بخش مرکزی و کوهسار این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری ظاین شهرستان برگزارشد گفت: روستاهای ایران مصداق صداقت و وفای به عهد و ایمان سرشار به خداوند است و در وضعیت کنونی اقتصادی خاص حاکم برکشور، روستاها نقش بی بدیلی در تحقق اقتصادمقاومتی در کشور ایفا می کنند .

وی افزود: روستاهای بخش مرکزی سلماس با جمعیتی بالغ بر بیش از 80 هزار نفر در 4 دهستان کوره سنی، کناربروژ، زولاچای و لکستان هر کدام به سهم خود قطب تولیدات مختلف در سطح شهرستان و استان هستند .

محمدزاده اظهار کرد: دهستان زولاچای با دارا بودن 7000 هکتار باغات سیب بارور و غیربارور یکی از قطب های تولید سیب درختی در استان و کشور بوده و دهستان لکستان نیز پیشرو در دامداری و تولید فراورده های لبنی است .

وی بیان کرد: دهستان کوره سنی سرشار از نیروهای انسانی متخصص در حوزه های مختلف بوده و دهستان کناربروژ نیز در کنار امتیاز کشاورزی، از پتانسیل گردشگری بالایی نیز برخوردار است .

بخشدار مرکزی سلماس با اشاره به بحث توریسم روستایی بعنوان یکی از مبانی مهم توسعه روستاها تصریح کرد: در همین راستا دو روستای خان تختی و آبگرم از دهستان کناربروژ سلماس  بعنوان پایلوت طرح توسعه گردشگری بین روستاهای آذربایجان غربی انتخاب شده اند .

محمدزاده خاطرنشان کرد: افزایش قریب به 300 درصدی حجم پروژه های جدول گذاری معابر دهستان زولاچای درمقایسه سالهای 95 و 96،‌ افزایش 65هزارمترمربعی حجم پروژه های زیرسازی و آسفالت معابر روستایی و... در دهستان کره سنی در سال 96 نسبت به سال قبل،‌ افزایش 45 درصدی حجم پروژه های جدول گذاری و بتن پلاک معابر در دهستان کناربروژ درمقایسه سال 95 و96 و نیز افزایش 40 درصدی حجم پروژه های جدول گذاری و بتن پلاک در دهستان لکستان نسبت به 3 سال پیش از جمله توفیقاتی است که بدون تلاش و همت دهیاران و روستاییان عزیز  روستاهای سلماس طی سالهای آتی محقق نمی شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.