حجت الاسلام احمد علی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 70 مبلغ دینی نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات مشغول به تبلیغ معارف دینی و اقامه نماز ظهر و عصر در ارگانها و ادارت شهرستان ارومیه هستند.
وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی در 45 مسجد حاشیه‌های شهر و روستاهای اطراف شهرستان ارومیه نیز روحانی اعزام کرده است و این افراد مشغول تبلیغ مسائل دینی هستند.
وی اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند جوانان را از اسلام و انقلاب دور کنند و خانواده ها باید بدانند بهترین ابزار برای مقابله با توطئه های دشمن، ترویج مسائل دینی به ویژه آشنا ساختن فرزندان با نماز و مساجد است.
رییس‌ اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اضافه کرد: همچنین 60 موسسه و 35 خانه قرآنی با هدف ترویج فرهنگ اسلامی در این شهرستان فعال است و فعالیت‌هایی چون آموزش عمومی، روخوانی قرآن کریم، تربیت معلم قرآن و مربیان پیش دبستانی را بر عهده دارند.
وی با تاکید بر اینکه نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: مهمترین رسالت نبی مکرم اسلام (ص) رساندن پیام خداوند به آحاد جامعه بود پس باید به اهمیت و جایگاه تبلیغ در قرآن پی برد.
حجت الاسلام علی پور با اشاره به ثبت‌نام انتخابات شورای کانون مداحان و شعرای آئینی نیز گفت: ثبت نام متقاضیان از امروز / 15 مهرماه / به مدت یک ماه شروع شد و بعد از بررسی صلاحیت ها، انتخابات 9 آذرماه جاری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد و سبب می شود که انسان از آیات دلنواز بهره گیرد و در فضای عطرآگین قرآنی نفس بکشد.
سه هزار و 742 مسجد در آذربایجان غربی وجود دارد و 600 روحانی تحت نظر تبلیغات اسلامی استان در طرح های هجرت، مدارس امین و مستقر در مساجد مشغول فعالیت هستند.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.