محمدرضا ندیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رفع مشکل صدور ویزا، افزود: مشکلات ارزی برای صدور ویزا با توافق طرفین ایرانی و عراقی حل و فصل شده است و ویزای اربعین نیز از فردا برای متقاضیان صادر می شود.
وی اضافه کرد: ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از اواسط مهرماه جاری آغاز شده است و تا زمان فعالیت دفاتر کنسولگری ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه 35 دفتر زیارتی برای ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی فعال است، گفت: 32 دفتر از این تعداد به صورت دائم فعال بوده و سه دفتر نیز به صورت موقت در شهرستان های فاقد دفتر زیارتی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای تردد زائران ایرانی در نظر گرفته شده است و بازگشایی مرز خسروی و تامین زیرساخت های لازم در هر 2 سوی مرز در دستور کار قرار دارد.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی افزود: با فراهم شدن شرایط و تامین زیرساخت های لازم در مرز خسروی زائران این استان به سمت تردد از این مرز هدایت می شوند.
ندیری اضافه کرد: شرکت زائران داخلی و خارجی در همایش اربعین حسینی در اعتلای فرهنگی و مذهبی منطقه نقش محوری دارد و نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش ایرنا هشت آبان سال جاری مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
همه ساله و همزمان با اربعین حسینی بیش از 20 میلیون شیعه و دلبسته خاندان عصمت و طهارت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند که حدود 2 میلیون از آنان ایرانی هستند.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.