فرماندار شوط گفت: احداث سردخانه برای ذخیره محصولات کشاورزی در شمال استان یک ضرورت است.

حسن عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: ایجاد و توسعه سردخانه های مرزی برای ذخیره و صادرات محصولات کشاورزی در شمال استان ضروری است.

عبداللی با بیان اینکه برای تمرکز زدایی از مرکز استان و ایجاد اشتغال باید به مرزها و شهرستان ها استان توجه ویژه داشت، تصریح کرد: وجود سردخانه در شمال استان و شوط امکان ذخیره سازی محصولات کشاورزی برای صادر کنندگان در مرز را فراهم کرده و باعث رونق اشتغال در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از سردخانه اشباع شده است به هیچ شهرستانی مجوز تاسیس سردخانه داده نمی شود خاطر نشان کرد: سرمایه گزاران به دنبال ایجاد گلخانه هایی برای تولید میوه  در شوط و شمال استان هستند ولی به دلیل نداشتن امکانات نگهداری از جمله سردخانه از این کار امتناع می کنند.

فرماندار شوط ادامه داد: 4 واحد مرغداری با 100 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان شوط تاسیس و دارای مجوز تولید هستند ولی با مشکل مالی  برای جوجه ریزی مواجهه هستند که در صورت تامین اعتبار باعث رونق اشتغال منطقه خواهند بود.

عبدللهی با تاکید به اینکه هیچ مشکلی در ارائه طرح های اشتغال در شهرستان شوط وجود ندارد و تنها نارضایتی از سوی  بانک هااست، اظهارکرد: متاسفانه شهرستان شوط با 41 درصد رتبه آخر در تخصیص اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را در استان داشته و از 91 میلیارد تومان اعتبار سهم شهرستان شوط تنها 5 میلیارد ریال برای اشتغال پایدار و 13 میلیارد ریال روستایی اختصاص داده شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.