یک متخصص زنان و زایمان گفت: دیابت بارداری شایع ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است.

مریم کوهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: دیابت بارداری شایع ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است که به علت درجات مختلف اختلال در تحقق گلوکز ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه دیابت بارداری بعد از زایمان از بین می رود ولی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: دیابت به طرق مختلف برای بارداری زیان آور است و مادر و جنین را مستعد بروز عوارض جدی کرده و باعث زایمان زودرس شود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه با تحت نظر بودن می توان از عوارض دیابت بارداری برای مادر و جنین پیشگیری کرد،خاطر نشان کرد: درمان دیابت بارداری شامل رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن و دارو بوده و زنان باردار باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.

کوهی رژیم غذایی رانخستین گام در کنترل و درمان بیماران دچار دیابت بارداری دانست و گفت: تشنگی غیر عادی، خستگی، حالت تهوع، تاری دید و عفونت در پوست از جمله علایم دیابت بارداری است.

وی ادامه داد: مصرف قند به تنهایی نمی تواند عامل دیابت بارداری باشد ولی مصرف انواع شیرینی جات و نوشابه ها در دوران بارداری نوعی سم برای زنان است.

کوهی با تاکید بر اینکه در زمان بارداری مصرف کربو هیدرات ها از وعده صبحانه باید حذف یا محدود شود افزود: مصرف 3 گروه غذایی با سدیم بالا نظیر سوسیس، کالباس، هرنوع ماده غذایی کنسرو شده و مواد غذایی چرب با کلسترول بالا و انواع شیرینی جات و نوشابه ها در دوران بارداری مجاز نیست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.