شهلا تاجفر روز دوشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه افزود: در قالب این توافق 2 ساله، راه اندازی مرکز توانمندسازی بانوان آذربایجان غربی در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: توانمندسازی زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید خانگی مبتنی بر فناوری اطلاعات، همراهی مادران در فعالیت های مجازی فرزندان، نظارت و کنترل بر فعالیت های فرزندان در فضای مجازی، آموزش کاربردی فناوری اطلاعات به زنان و مادران، کمک به ایجاد کسب و کار خانگی مبتنی بر فناوری اطلاعات، مشاوره تخصصی و ارائه راهکار در حوزه فناوری، ارائه مشاوره تخصصی اعم از فنی و حقوقی به بانوان صاحب ایده، متخصص، سرمایه گذار و تیم های استارت آپ در حوزه فناوری اطلاعات از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.
وی بیان کرد: بانوان باید ضمن حفظ شان و منزلت به صورت هدفمند و با اقتدار در تمامی صحنه ها حضور یابند و زمینه سازی های لازم را برای توسعه اقتصادی و فرهنگی خانواده ها فراهم کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود اینکه توانمندی های زیادی در بانوان استان وجود دارد، به دلیل ارتباط کم با دانشگاهیان، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری این توانمندی ها به منصه ظهور نمی رسد که باید این نقیصه برطرف شود.
به گزارش ایرنا، توسعه مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات از جمله برنامه های مهم دولت در راستای ارتقای اشتغال است و بانوان نیز در این خصوص جایگاه ویژه ای دارند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.