به گزارش ایرنا مهدی کشمیری روز دوشنبه در جلسه شورای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته، پارک‌ علم و فناوری باید در کنار دانشگاه و یا داخل محدوده شهری توسعه ‌یابد تا بتواند به ایفای نقش خود بپردازد.
وی ادامه داد: وجود ساختمان پارک علم‌ و ‌فناوری در داخل شهر برای ارتباط بیشتر با اقشار گوناگون جامعه و ایجاد انگیزه برای فارغ التحصیلان مورد اهمیت است.
وی بیان کرد: مدیران استانی باید پارک علم و فناوری را در راستای توسعه فعالیت ها حمایت کنند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: تقویت جریان فناوری در نظام علمی کشور بر عهده پارک های علم و فناوری است و باید این ویژگی به درستی در جامعه نهادینه شود.
رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: استانداری آمادگی خود را برای حل مشکلات پارک های علم و فناوری اعلام می کند و در این زمینه نیز تمام توان خود را به کار می گیرد زیرا این پارک ها زمینه توسعه را در استان و کشور فراهم می کند.
رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بوده که در پارک علم و فناوری مشغول فعالیت هستند.
ناصر حضرتی‌ افزود: وجود ساختمانی برای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در داخل شهر سبب تسریع در روند حمایت پارک از شرکت‌های دانش‌ بنیان می‌شود و روند برنامه های پارک را تسهیل می کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پارک های علم‌ و ‌فناوری نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان دارند و حضور این مجموعه در داخل شهر سبب افزایش ارتباط و ایجاد انگیزه بیشتر برای علاقه مندان می شود.
حسن حیدری افزود: پارک‌های علم ‌و فناوری محلی برای ایجاد کسب ‌‌وکار است و باید متفاوت از محیط دانشگاه باشد زیرا در این صورت می توان انگیزه لازم را در بین مخترعان برای ایجاد کسب ‌وکار ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه، مشکلات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.
پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.