حسین خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زکات در نیمه نخست امسال در این شهرستان جمع آوری شده است و پیش بینی می شود تا قبل از پایان امسال از مرز 42 میلیون ریال عبور کند.
وی اضافه کرد: 10 میلیارد ریال از مجموع زکات جمع آوری شده در سال جاری به صورت نقدی و 21 میلیارد آن نیز به صورت کالایی است.
خضری ادامه داد: 120 نفر به عنوان عامل به همراه چهار نفر روحانی در امر جمع آوری زکات در روستاها و شهر مهاباد فعالیت می کنند.
وی گفت: امسال در شیوه جمع آوری زکات در مهاباد تغییراتی ایجاد شده که از جمله آنها می توان به پایلوت قرار گرفتن هفت روستا به عنوان مرکز جمع آوری زکات روستاها در این شهرستان اشاره کرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) مهاباد افزود: میزان توزیع زکات جمع آوری شده بین فقرا و نیازمندان روستاها متناسب با میزان پرداخت میزان زکات روستاها خواهد بود.
وی با بیان اینکه زکات در مهاباد بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد، اضافه کرد: سال گذشته نیز مردم مومن و خیر این شهرستان 42 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده بودند.
به گزارش ایرنا، زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.
در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت با دو بخش خلیفان و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.