وحید چمنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در ماموریت های گشت، کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز خود توانستند این میزان تور ماهیگیری را که صیادان برای صید ماهی در رودخانه زرینه رود پهن کرده بودند، را جمع آوری کنند.
وی با بیان اینکه متخلفان با استفاده از تاریکی شب نسبت به پهن کردن تورهای صیادی اقدام کرده بودند، افزود: عاملان این صید غیرمجاز هنوز دستگیر نشده اند.
چمنی با اشاره به اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارسال شده است، بیان کرد: این پرونده نخستین مورد طی سال جاری در خصوص کشف تور ماهیگیری در آغاز فصل شکار در میاندوآب است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین دژ ضمن درخواست از همه دوستداران محیط زیست و علاقه مند به طبیعت جهت همکاری در حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی، به متخلفان هشدار داد از هرگونه تعرض به تالاب ها و مناطق طبیعی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، زرینه رود به طول 302 کیلومتر یکی از پر آب ترین و طویل ترین رودخانه های شمال غرب کشور است.
محیط طبیعی شاهین دژ شامل رودخانه زرینه رود، مسیر سد شهید کاظمی، منطقه بیان، گونه های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم خان، ییلاق محمودخان، آق داش و قلوز است.
شهرستان شاهین دژ با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.