واقف شکرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان 19 درصد بیشتر از دوره یک ساله پیش از آن است.
وی اضافه کرد: عمده حوادث و آتش سوزی ها در اراضی کشاورزی، اراضی ملی، منابع طبیعی و باغ ها رخ داده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، آتش نشانان ماکو توانستند با حضور به موقع چندین حلقه مار سمی را که بر اثر گرمای هوا به منازل مسکونی و خودروها در مناطق شهری و روستایی هجوم آورده بودند، به دام انداخته و پس از رفع خطر از مردم و اهالی در طبیعت رها کنند.
رییس ایستگاه آتش نشانی ماکو اضافه کرد: آتش نشانان ماکو علاوه بر اطفای حریق، با مشارکت در عملیات امداد و نجات شهری، در تصادف جاده ای، سوانح کودکان، گیرافتادن در آسانسور، قفل شدن درب های ضدسرقت و سه مورد وقوع سیلاب در امداد رسانی به حادثه دیدگان حضور فعال داشته اند.
وی از بهره برداری ایستگاه سوم آتش نشانی شهر ماکو همزمان با روز آتش نشان امسال خبر داد و بیان کرد: این ایستگاه در راستای حضور به موقع آتش نشانان در صحنه حوادث احداث شده است.
شکرزاده با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق و عملیات امداد و نجات در ایستگاه آتش نشانی ماکو افزود: سه ایستگاه آتش نشانی این شهرستان با کمترین امکانات با 22 نفر نیروی کار، مناطق شهری و بیش از 80 روستای منطقه را پوشش می دهند.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفتم مهرماه، روز ایمنی و آنش نشانی، معاون فرماندار شهرستان ماکو، شورا و شهرداری و مسوولان شهری با حضور در ایستگاه آتش نشانی با اهدای شاخه گل و لوح سپاس از خدمات و زحمات آتش نشانان این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.
شهرستان ماکو با بیش 94 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.