اکبر محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید توجه شود که مهمترین عامل تخریب تالاب ها تامین نشدن حق آبه زیست محیطی تالاب هاست.
وی ادامه داد: نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان است.
وی اضافه کرد: با توجه به این عامل می توان از ظرفیت گردشگری تالاب ها نیز بهره مند شد و این روند موجب توسعه اقتصادی وفرهنگی در منطقه می شود.
محمدیان با اشاره به اینکه تالاب های نقده توسط یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر پایش می شود، اضافه کرد: بر حسب قوانین ملی و بین المللی میزان تهدیدهای زیستی پرندگان ساکن این تالاب ها ارزیابی می شود.
محمدیان افزود: در مجموع 17 تالاب فصلی و دایمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، 30 تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.