به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز یکشنبه در جلسه طرح آمارگیری مساکن روستایی افزود: آمارگیری پایه تصمیمات اساسی دولت در حوزه های کاری مشخص است و آمارگیری از مناطق روستایی می تواند به بهسازی و بازسازی نمای روستاها کمک کند.
وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران اطلاعات لازم و کافی را در اختیار روستاییان قرار دهند تا آنها از علت آمارگیری آگاه شوند و همکاری های لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی بیان کرد: مردم باید متوجه شوند که اجرای طرح آمارگیری توسط دولت با هدف بهسازی و توسعه اماکن روستایی و حل مشکلات مردم صورت می گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر مشارکت حداکثری روستاییان در عمران و آبادانی مناطق روستایی گفت: چهارمین مرحله آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از آبان سال جاری به مدت یک ماه همزمان با سراسر کشور در 392 روستای این استان آغاز می شود.
محمود بدلی افزود: این طرح به منظور شناخت وضعیت کمی، کیفی، فنی و تخصصی واحدهای مسکونی در روستاها و در راستای بررسی تعداد واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده و همچنین واحدهای نوسازی شده اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح، اطلاعات مربوط به نوع سازه به کار رفته در ساختمان، عمر واحد مسکونی، نوع معماری و مباحثی از این دست برای اجرای طرح جامع مسکن روستایی مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: طرح مقاوم سازی خانه های روستایی در همه روستاهای این استان تهیه شده و سالانه 12 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، ابراز امیدواری کرد تا روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
به گزارش ایرنا لزوم همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران در راستای آگاهی بخشی به روستاههای هدف از مصوبات این جلسه بود.
در ادامه این جلسه حاضرین به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به صورت همزمان در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران از اوایل آبان سال جاری به مدت یک ماه برگزار خواهد داشت.
در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.