رسول شاداب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حادثه آتش سوزی 27 مورد در اراضی کشاورزی، 24 مورد در اراضی ملی و منابع طبیعی و 15 مورد در باغ ها رخ داده که با وجود اطفای به موقع حریق بر اثر آن بیش از 100 هکتار از مراتع، باغات و مزارع کشاورزان طعمه حریق شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین در 29 واحد دامی و پنج انبار علوفه در روستاهای تکاب آتش سوزی رخ داده که با حضور به موقع آتش نشانان مهار شده است.
وی با بیان اینکه امسال آتش سوزی در هشت واحد مسکونی و تجاری و سه دستگاه خودرو در تکاب مهار شده است، ادامه داد: علاوه بر این آتش نشانان تکاب توانستند با حضور به موقع خود بیش از 40 حلقه مار سمی را که بر اثر گرمای هوا به منازل مسکونی و خودروها در مناطق شهری و روستایی هجوم آورده بودند به دام انداخته و پس از رفع خطر از مردم و اهالی در طبیعت رهاسازی کنند.
وی گفت: میزان سوانح آتش سوزی با توجه به انجام آموزش های لازم به شهروندان، کسبه، بازاریان و اهالی روستاها در تکاب طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
رییس ایستگاه آتش نشانی تکاب اضافه کرد: آتش نشانان تکاب علاوه بر اطفای حریق، با مشارکت در عملیات امداد و نجات شهری، در 14 مورد تصادف جاده ای، 4 مورد سوانح کودکان و گیرافتادن در آسانسور و قفل شدن درب های ضدسرقت و سه مورد وقوع سیلاب در امداد رسانی به حادثه دیدگان حضور فعال داشته اند.
شاداب گفت: آتش نشانان تکابی همچنین 16 راس از انواع حیوانات را که بر اثر حادثه در طبیعت دچار مصدومیت شده بودند، نجات دادند.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق و عملیات امداد و نجات در ایستگاه آتش نشانی تکاب افزود: تنها ایستگاه آتش نشانی این شهرستان با کمترین امکانات با 9 نفر نیروی کار مناطق شهری و بیش از 100 روستای منطقه را پوشش می دهند.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفتم مهرماه، روز ایمنی و آنش نشانی، فرماندار شهرستان تکاب با حضور در ایستگاه آتش نشانی با اهدای شاخه گل و لوح سپاس از خدمات و زحمات آتش نشانان این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.