به گزارش ایرنا رضا حسینی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: برخی شهرستان های استان از جمله مهاباد و چالدران در خصوص جذب تسهیلات اشتغال روستایی استان بسیار خوب عمل کرده ولی برخی دیگر از شهرستان ها در این باره موفق نبوده است و با برگزاری جلسه های فنی اشتغال در این شهرستان ها، مشکلات پیش روی جذب تسهیلات اشتغال آنها باید بررسی شود.
وی بر لزوم توجه به تهیه طرح های فنی با همراهی مشاوران مجرب جهت الزام بانک ها برای پرداخت تسهیلات تاکید و اضافه کرد: برخی طرح های توجیهی که برای دریافت تسهیلات تهیه می شود، طرح کاملی به شمار نمی رود و یک گروه مشاور ملی و فنی باید در این خصوص کمک کار طراحان باشد.
وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان ها در خصوص اجرایی شدن طرح های مصوب اشتغال روستایی اختیارات بیشتری دریافت می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: کارگروه های اشتغال شهرستانی و استانی باید 2.5 برابر سهمیه استانی طرح تصویب کنند تا امکان جایگزینی برای استفاده کامل از تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال روستایی فراهم باشد.
حسینی بر تلاش همه نهادها و دستگاه های اجرایی با همراهی بانک ها برای حفظ و ارتقای شاخص های اشتغال در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: همه باید برای این امر مهم، تمام توان خود را به کار بگیرند و زمینه اشتغال جوانان با استفاده از فرصت تسهیلاتی به وجود آمده را فراهم کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه ویژه دستگاه های اجرایی مسوول از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین ارزاق عمومی مردم، افزود: برنج، روغن، گوشت، چای، نان و لبنیات از جمله ارزاقی است که باید به وفور در بین مردم تامین شود و نیازمندان از این امر دچار زیان نشوند.
نادر قاضی پور ادامه داد: ملت بزرگ ایران از این سربالایی اقتصادی به خوبی عبور می کنند ولی نباید بگذاریم در این مسیر، اقشار ضعیف و متوسط جامعه دچار مشکل شوند.
وی اضافه کرد: مسوولان مربوطه نباید اجازه دهند که رانت خوارها و فرصت طلبان مشکلات بیشتری را به مردم جامعه تزریق کنند.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از همدلی مسوولان برای حل مشکلات مردم بیان کرد: برخی بداخلاقی ها در بازار موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است و جلوی این امر باید گرفته شود.
عین الله شریف پور افزود: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل مشکلات بخش تولید و بازار در ایران است و باید همه توان خود را برای این امر به کار بگیریم.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بار روانی مشکلات در بین مردم، حضور مسوولان در جمع شهروندان است و این امر می تواند انرژی مدیران را بالا ببرد و مردم را نیز در خصوص پیگیری مشکلات خود توسط مسوولان دلگرم کند.
وی همچنین بر حفظ اشتغال موجود در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از بیکاری جوانان و همچنین افزایش فرصت های اشتغال در جامعه فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص طرح های اشتغال پایدار روستایی و رونق تولید بحث و تبادل نظر شد.
طرح اشتغال پایدار روستایی از جمله طرح های مهم دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاهاست و به این منظور چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است؛ تاکنون حدود 2 هزار و 180 میلیارد ریال از این میزان ابلاغ و یکهزار و 710 میلیارد ریال پرداخت شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.