قرنی مصطفی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات لیگ برتر واترپلوی آذربایجان غربی با حضور 6 تیم برتر استان شامل ارومیه، مهاباد، سلماس، نقده، محمدیار و بوکان در رده سنی بزرگسال طی 2 روز به میزبانی استخر بسیج ارومیه برگزار شد.
وی ادامه داد: تیم واترپلوی مهاباد با 11 ورزشکار و 2 نفر مربی و سرپرست در این مسابقات حضور داشت که پس از انجام پنج دیدار مقام سوم را از آن خود کرد.
وی اضافه کرد: تیم های واترپلوی ارومیه و سلماس نیز در این مسابقات که به صورت دوره ای برگزار شد، به ترتیب در جایگاه های اول و دوم قرار گرفتند.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با بیان اینکه این رقابت ها حکم انتخابی تیم استان برای شرکت در مسابقات کشوری را داشت، بیان کرد: با تشخیص کمیته فنی هیات شنای آذربایجان غربی نفرات برتر از بین تیم های اول تا سوم این دوره از رقابت ها در قالب تیم استان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، واترپلو 'Water polo' یک ورزش گروهی است که با استفاده از توپ در آب برگزار می‌شود که در آن دو تیم با ۶بازیکن و یک دروازه‌بان در هر تیم به همراه ۶ بازیکن ذخیره مسابقه می دهند.
بازیکنان در این رشته آبی باید با شنا کردن حرکت کنند؛ این بازی در ۴ زمان ۸ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و برنده تیمی است که در این ۴ زمان توپ‌های بیشتری را وارد دروازه حریف کند.
شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار است که در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.