یک متخصص زنان و زایمان گفت: ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در استان نیازمند فرهنگ سازی است.
دکتر مریم کوهی درگفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: درسال های گذشته و با وجود تبلیغات و فرهنگ سازی دربین خانواده ها ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف درحال جاافتادن است ولی بااین وجود نیازمند فرهنگ سازی گسترده ازسوی وزارت بهداشت است.
کوهی بااشاره به اینکه سلول های بنیادی خون بندناف به خون مابین بندناف وجنین گفته می شود که غنی از سلول های بنیادی است تصریح کرد: وقتی بچه در شکم مادر است بندناف به جفت جنین وصل شده، بعد از به دنیا آمدن سلول های خون بند ناف را به وسیله متخصص گرفته و ذخیره سازی شده وهیچ خطری برای مادر و کودک ندارد.
 این متخصص زنان وزایمان باتاکید بر اینکه باتوجه به عادت غذایی نامناسب دنیای امروز با شایع شدن بسیاری از سرطان ها روبرو هستیم خاطرنشان کرد: بیماری های همچون سرطان خون، تالاسمی، ضایعات مغزی، فلج مغزی، آنمی، بیماری های که ارتباط مستقیم با سلول های بنیادی دارند و  حتی ام اس و دیابت نیز از طریق سلول های خون بندناف قابل درمان هستند.
وی بااشاره به اینکه از هر دو روش زایمان طبیعی و سزارین می توان سلول های بنیادی بندناف را تهیه کرد اظهارکرد: بعد ازپایان ۳۲هفتگی یارداری زمان عقد قرار داد برای خون گیری است و بعد از تولد جنین تا ۳۰سال برای خود نوزاد و۲۵سال برای وابستگان درجه اول وحتی سایر افراد میتوان پیوند زد وبرای درمان استفاده کرد.
کوهی ادامه داد: بیمه تکمیلی و دادن وام برای پرداخت هزینه ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف ازجمله تسهیلات درنظر گرفته شده درجهت افزایش ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.