حجت الاسلام حیدر عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، تجلیل از خانواده های شهدا و افتتاح دفتر کانون شهدای انزل آستان قدس رضوی از بخش های مختلف این یادواره خواهد بود.
امام جمعه قوشچی هدف از اجرای این یادواره را آشنایی نسل جوان با آرمان های شهدا عنوان کرد و گفت: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا باید فرهنگ حسینی در جامعه نهادینه شود.
وی با تاکید بر اینکه صرف برگزاری یادواره ها در نهادینه کردن فرهنگ شهادت و ایثار کافی نیست، اضافه کرد: برگزاری پرشور نماز جماعت و عزاداری های حسینی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و رشوه خواری باعث عمل به آرمان های شهدا می شود.
حجت الاسلام عباسی با اشاره به تلاش دشمن به ایجاد نارضایتی در کشور، افزود: نباید اجازه داد تا عملکرد ضعیف برخی از مسوولان، تمامی آرمان های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره 32 شهید اهل سنت بخش انزل در تیر سال جاری، اضافه کرد: بخش انزل با ترکیب جمعیتی شیعه و سنی دارای 187 شهید است که ولایت مداری و وجود وحدت در این منطقه را به اثبات می رساند.
امام جمعه قوشچی با بیان اینکه رشادت های 'کاظم خان قوشچی' در منطقه نباید فراموش شود، گفت: به زودی شاهد برگزاری یادواره ای به نام ایشان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا شهر قوشچی کوچکترین شهر چسبیده به دریاچه ارومیه است که رفته رفته به دلیل مهاجرت شهروندانش از جمعیت آن کاسته می شود. مردم این شهر در طول تاریخ آتش به اختیار عمل کرده و شهدای شاخصی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.