به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که برای دیدار با سرمایه گذاران و مدیران منطقه آزاد مرسین به ترکیه سفر کرده است، روز جمعه در این جلسه افزود: ترکیه نزدیک به 18 درصد از نیاز گازی و 51 درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند و راه اندازی کریدور و هاب سوخت بین ماکو و بندر مرسین می تواند برای هر 2 کشور سودآور باشد.
غلامرضا سلیمانی با بیان فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد ایران، بیان کرد: ایران و ترکیه به عنوان 2 شریک مهم تجاری و اقتصادی می توانند در اقتصاد انرژی همکاری های خوبی داشته باشند.
مدیر بزرگترین شرکت مخازن سوختی در منطقه آزاد مرسین نیز گفت: این شرکت در اندیشه تبدیل ترکیه به شاهراه ترانزیت نفت و گاز از شرق به غرب بوده و در این مسیر گام های مهمی برداشته است.
وی افزود: این شرکت علاوه بر حمل و نقل و ذخیره انواع مواد سوختی، در زمینه واردات و صادرات و نگهداری روغن های گیاهی نیز فعالیت می‌کند.
به گزارش ایرنا مدیران این شرکت سوختی برای ساخت مخازن ذخیره سوخت در منطقه آزاد ماکو و در اختیار قرار دادن مخازن سوختی خود در بندر مرسین برای صادرات مورد نیاز ایران اعلام آمادگی کردند.
مرسین شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است و در جنوب ترکیه قرار دارد؛ منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.