به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب بوکان افزود: با اختصاص این مقدار آب، هر واحدی تا سقف 25 مترمکعب در شبانه روز می تواند از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با اختصاص این سهمیه مشکل کمبود آب در این بخش های مرتفع می شود، ادامه داد: حفظ سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی باید در اولویت تمامی ارگان های این شهرستان قرار گیرد و تهدیدهای زیست محیطی نیز به صورت جدی توسط مسوولان امر پیگیری شود.
خسروپور اضافه کرد: در چند سال اخیر با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خالی شدن سفره های زیرزمینی، در وضعیت نامناسبی قرار گرفته ایم و همگی از جمله مردم و مسوولان با درک وضعیت موجود در مصرف آب در همه بخش ها باید صرفه جویی لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر کشت محصولات کم آب بر در بخش کشاورزی نیز اضافه کرد: کشاورزان باید محصولاتی را کشت کنند که نیاز کمتری به آب دارند تا همه قادر باشند از منابع آبی پایدار استفاده کنند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بوکان پیگیری جدی حق آبه بخش زیست محیطی بوکان از سد شهید کاظمی را خواستار شد و گفت: حقابه تالاب 'قره گل' بوکان از سد شهید کاظمی از محل حق آبه محیط زیست با تلاش مسوولان باید تامین شود.
به گزارش ایرنا، در بوکان بیش از 182 واحد تولیدی و خدماتی وجود دارد که بزرگ ترین این واحدها کارخانه سیمان بوکان است.
بوکان یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است و 70 درصد مردم این شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.