علیرضا نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این رویداد هنری، اوایل زمستان سال جاری در ارومیه برگزار می شود، افزود: یکهزار نفر در این فستیوال ثبت نام کرده بودند که پس از طی مراحل ارزیابی 200 نفر برای بخش رقابتی انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: این افراد مستعد در شاخه های هنری مختلف نظیر استندآپ کمدی/ کمدی ایستاده/، نوازندگی، خوانندگی و تردستی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی با اشاره به اینکه شناسایی، جذب و آموزش استعدادها در رشته های مختلف هنری در اولویت کاری مسوولان فرهنگی آذربایجان غربی است، ادامه داد: برگزاری جشنواره استعدادهای برتر استانی برای شناسایی هنرمندان توانمند در شاخه های هنری مختلف کمک می کند.
به گزارش ایرنا زمینه سازی برای درخشش هنرمندان مستعد در قالب جشنواره های استانی موج نشاط و هیجان را در بین جوانان ایجاد می کند و به تقویت خودباوری این قشر آینده ساز برای هنرنمایی و افتخارآفرینی در رشته های هنری متعدد منجر می شود.
آذربایجان غربی در استند آپ کمدی که یکی از شاخه های هنری مخاطب پسندی است دارای افراد مستعد آینده دار است؛ علی ضیایی و نیما سهرابی از جمله هنرمندان این شاخه هنری به شمار می روند که در سطح کشور با درخشش در رویدادهای مختلف توانمندی استان را نشان داده اند.
ضیایی بازیگر تئاتر و تلویزیون است که چندی پیش در برنامه «خندوانه» انگیزه جوانان را برای ورود به رشته کمدی بیشتر و مسیر را برای فعالیت افراد مستعد هموار کرد؛ سهرابی نیز در سومین جشنواره ستاره های صحنه کشور مقام اول بخش رقابتی استندآپ کمدی این فستیوال را از آن خود کرد.
استند آپ کمدی نوعی از کمدی است که در آن اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می کند؛ این کمدی اغلب توسط یک نفر اجرا می شود و کمدین به طور معمول با یک میکروفون دستی با اجرای سریعی از داستان گویی، لطیفه و جوک های مختلف به انتقال مضامین مختلف می پردازد.
اجراکننده سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌ طور جدی اجتماع را درگیر خود ساخته است را به چالش می‌کشد، به این امید که موجب شگفتی و خندهٔ تماشاگران و شاید جلب توجه متولیان آن شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.