فرشید محمدنیا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال تکاب افزود: این میزان تسهیلات در قالب فاز اول طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و با استفاده از آن برای 195 نفر زمینه اشتغال در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: امسال همچنین 50 نفر تسهیلات مربوط به ایجاد مشاغل خانگی به میزان 50 تا 100 میلیون ریال را دریافت کرده اند.
محمدنیا ادامه داد: علاوه بر آن، به زودی تسهیلات بانکی به میزان 22 میلیارد ریال برای نوسازی صنایع تکاب به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جدید ایجاد مشاغل خانگی مبتنی بر ارائه آموزش های لازم گفت: این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد که براساس آن به فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد شغل، تسهیلات ارزان قیمت به میزان حداقل 200 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی افزود: در این طرح، متقاضیان دریافت تسهیلات، آموزش های مربوط به شغل مدنظر خود را فراگرفته و با تسهیلات دریافتی، زمینه اشتغال برای آنان فراهم می شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکاب همچنین در خصوص اجرای طرح کارورزی در اداره های این شهرستان گفت: در این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق اداره کار در اداره ها و دستگاه های اجرایی به مدت 9 ماه به کارگیری می شوند و حق بیمه و حقوق آنان نیز توسط اداره کار پرداخت خواهد شد.
محمدنیا اضافه کرد: در این طرح سهمیه تکاب 150 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تعیین شده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.