بهروز قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه میلیارد ریال از این میزان مربوط به تسهیلات خشکسالی است که به صورت پنج ساله و با سود مشارکت چهار درصدی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: همچنین از این مقدار پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک تا سه ساله و سود مشارکت 10 درصدی به عشایر پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در این مدت 6 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار با بازپرداخت پنج ساله و با سود مشارکت چهار درصدی پرداخت شده است.
مدیر امور عشایر نقده با تاکید بر اینکه تامین نهاده های دامی و نیازهای اساسی جامعه عشایری یکی از اهداف این اداره کل در سطح استان است، ادامه داد: خشکسالی های اخیر نگرانی هایی برای عشایر به دلیل گرانی علوفه ایجاد کرده است.
قنبری با اشاره به نقش برجسته عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سه صندوق خرد عشایری که برای 60 نفر از بانوان عشایر زمینه اشتغال را فراهم کرده است، در زمینه های پرورش قارچ، صنایع دستی و پرورش دام در نقده فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا یکهزار و 250 خانوار عشایری در نقده وجود دارد؛ جمعیت عشایری این شهرستان پنج هزار و 800 نفر است که در 55 روستا به صورت متفرقه و در 12 روستا به صورت ثابت زندگی می کنند.
عشایر این شهرستان 100 هزار واحد دامی سبک دارند و سالیانه یکهزار و 200 تن گوشت، یکهزار و 400 تن شیر و حدود 50 تن پشم از این واحدهای دامی تولید و به بازار روانه می شود.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است و رتبه چهارم را از نظر جمعیت عشایر در استان دارد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.