اکبر حاضری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد آموزش دیدگان مربوط به یک مرکز ثابت فنی و حرفه ای سلماس و نیز 20 مراکز سیار شهری و روستایی تحت سرپرستی این مرکز است.
وی با بیان اینکه بیشترین متقاضی آموزش با بیش از 31 هزار نفر ساعت کارآموز در بخش صنعت بوده، اضافه کرد: در این دوره ها 110 نفر از شاغلان اصناف مختلف شهرستان نیز با بیش از چهار هزار نفر ساعت از آموزش های مرتبط با شغل خود و مسائل ایمنی و بهداشتی مرتبط با آن بهره مند شده اند.
وی افزود: تا پایان سال جاری 40 هزار نفر ساعت نیز در این مراکز ثابت و سیار آموزش می بینند که مهم ترین هدف آموزش های این مرکز اشتغال زایی است.
مدیر مرکز فنی و حرفه ای سلماس به آموزش های فنی و حرفه ای 100 نفر در قالب 30 هزار نفر ساعت در زندان این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در زندان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و مهارت آموزی، زندانیان، مهارت هایی را یاد می گیرند تا بعد از رهایی از زندان، وارد بازار کار شوند و کارگاه تاسیسات ساختمانی، برق، جوشکاری، قالی بافی راه اندازی کنند.
حاضری افزود: در شهرستان سلماس 32 آموزشگاه بخش خصوصی نیز فعالیت دارند که در این آموزشگاه ها برای 65 حرفه در حوزه های مختلف آموزش های لازم ارائه می شود.
شهرستان سلماس با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.