محمد وکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با تشکیل تیم والیبال دورنا اسپور ارومیه به نوعی تجربه سال گذشته حضور در لیگ برتر کشور با تیم شمس تهران تکرار می شود.
وی بیان کرد: مسوولان استان آذربایجان غربی امسال تدبیری اندیشیده اند تا زمینه بازیکن سازی در شهر ارومیه با کمک حامی خصوصی ایجاد شود.
وی ادامه داد: بیش از 90 درصد ترکیب تیم دورنا اسپور ارومیه را بازیکنان تیم ملی نوجوانان تشکیل داده است تا با قرار گرفتن در جریان بالاترین سطح والیبال ایران (لیگ برتر) تجربه کافی را برای حضور در مسابقات نوجوانان جهان کسب کنند.
سرمربی تیم دورنا اسپور ارومیه گفت: حاصل حضور تیم شمس تهران در لیگ برتر عضویت بازیکنان جوانی همچون محمدرضا حضرت پور، صابرکاظمی، مرتضی شریفی و امیرحسین توخته در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و شرکت در رقابت های مهم لیگ ملت های والیبال، بازی های آسیایی و مسابقات جهانی امسال بود و قصد داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وکیلی اضافه کرد: تلاش بر این است که بازیکنان مستعد، قد بلند و کم سن و سال را به والیبال کشور معرفی کنیم تا پشتوانه خوب و مطمئنی برای آینده این رشته پرطرفدار و محبوب ایجاد شود.
وی ادامه داد: امسال 2 تیم از شهر والیبال خیز ارومیه وارد کوران رقابت های لیگ برتر کشور می شود که هر 2 تیم از بازیکنان جوان و بومی زیادی بهره مند هستند و این امر نوید خوبی برای آینده است.
وی افزود: حضور تیم ملی نوجوانان در رقابت های لیگ برتر کشور ایده ای است که از چند سال گذشته با حمایت معنوی فدراسیون والیبال به کار بسته شده و این امر به ملی پوشان نوجوان کمک می کند تا با کوله باری از تجربه به مصاف حریفان آسیایی و جهانی خود بروند.
سرمربی تیم دورنااسپور ارومیه اضافه کرد: تیم ملی نوجوانان ایران مدافع عنوان قهرمانی جهان است و تکرار آن باید بازیکنان آماده ای را راهی میادین جهانی کند و بهترین برنامه برای رسیدن به این هدف علاوه بر برگزاری اردوهای تدارکاتی حضور در رقابت های لیگ برتر ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه تمرینات تیم دورنا اسپور ارومیه از 2 روز گذشته در سالن 6 هزار نفری غدیر این شهر به صورت صبح و بعدازظهر آغاز شده و تا آغاز رقابت های لیگ برتر چند بازی تدارکاتی با تیم شهرداری ارومیه انجام خواهیم داد، گفت: تمرینات در فضایی خوب و صمیمی در حال برگزاری است و همه شرایط در حد مطلوبی از سوی مدیریت تیم دورنا ارومیه برایمان فراهم شده است.
به گزارش ایرنا تمرینات تیم بومی و اغلب جوان والیبال شهرداری ارومیه نیز با جدیت تمام زیر نظر جاوید محسنی نیا و سایر اعضای کادر فنی برای حضوری شایسته در رقابت های لیگ برتر کشور در حال برگزاری است.
شهر ارومیه با 60 سال قدمت در رشته والیبال و داشتن بیش از 25 مربی بین المللی سهم چشمگیری در ترکیب تیم های ملی ایران دارد و حضور قدرتمند در رقابت های لیگ برتر ایران به عنوان ویترین والیبال کشور مستلزم توجه بیشتر است.
والیبال ارومیه با پیشینه درخشان به جز مقام قهرمانی جام کوروش در سال 1350 هیچ مقام قهرمانی دیگری ندارد و هواداران والیبال دوست این شهر همچنان در حسرت کسب کاپ طلایی و راهیابی به جام باشگاه های آسیا هستند.
تیم والیبال شهرداری ارومیه سال گذشته با هدایت ساسان خداپرست موفق به حضور در دیدارهای پلی آف نشد و در رتبه دهم جدول قرار گرفت.
امسال قرار بود باشگاه شهرداری ارومیه با 2 تیم در لیگ برتر ایران حضور داشته باشد که با تصمیم گیری در انحلال این باشگاه به دلیل مواجه شدن شهرداری ارومیه با مشکلات مالی و اقتصادی حضور یکی از این تیم ها مختومه شد و در تصمیمی جدید تیم دورنا اسپور ارومیه با حمایت بخش خصوصی دیگر نماینده استان آذربایجان غربی در این رقابت ها خواهد بود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.