ابراهیم شاد قوشچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر آتش نشانی ارومیه تشخیص دهد که جان همشهریان در هر فاصله و هر نقطه ای از شهر به خطر افتاده و به کمک نیاز دارد، بدون لحظه ای غفلت و تعلل اکیپ های خود را اعزام می کند.
وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر عدم خدمات رسانی سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه به روستایی در فاصله تقریبی 35 کیلومتری شهر ارومیه، اضافه کرد: این روستا نزدیک ایستگاه آتش نشانی شهر سیلوانا بود و نیازی به اعزام اکیپ از ارومیه نداشت.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری های 'سرو' و 'سیلوانا' به تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی مجهز است و شهرداری های آن شهرها می توانند به حوادث و آتش سوزی های روستاهای تابعه و نزدیک به ایستگاه های خود در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی کنند.
شاد قوشچی گفت: میانگین زمانی رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر کمتر از چهار دقیقه و در خارج از شهر کمتر از 15 دقیقه است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: کمبود اعتبار مانع جدی در راستای توسعه ایستگاه های آتش نشانی بوده و کمبود ماشین آلات آتش نشانی و فرسودگی آنها از مشکلات سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه است.
وی اضافه کرد: آموزش نیروها، احداث ایستگاه های جدید، بکارگیری نیروهای متخصص، آموزش آخرین متدهای آتش نشانی در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی در این سازمان ضروری است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: طبق استانداردهای بین المللی باید 15 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر ارومیه وجود داشته باشد در حالی که این تعداد در حال حاضر 10 ایستگاه است.
وی اضافه کرد: برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است و با توجه به جمعیت 750 هزار نفری ارومیه، راه اندازی ایستگاه های جدید بسیار ضروری به نظر می رسد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: 90 درصد تماس ها با آتش نشانی در این شهر مزاحمت‌ تلفنی یا دریافت اطلاعات است که برای بهبود خدمت رسانی باید این میزان کاهش یابد.
شاد قوشچی افزود: بیش از 50 درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماس‌ها می‌شود.
وی اضافه کرد: در طول روز دهها تماس با سامانه 125 برقرار شده و به طور متوسط حدود 10 مورد عملیات امداد و نجات انجام می شود.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد؛ 10 ایستگاه آتش نشانی با 50 دستگاه خودرو آتش نشانی و 200 نفر نیروی انسانی ماهر در ارومیه فعال است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.