ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح 157 میلیارد ریال است که از این میزان حدود 120 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: اجرای بتن کف پارکینگ‌های ورودی مسافری، دیوار سنگی، سردرب ‌های اصلی پایانه، اتاق پمپاژ پساب فضای سبز، ساخت و نصب درب‌های صفر مرزی، گاردریل مسیرهای ارتباطی، ترمیم پل و اجرای کانال‌های بتنی از جمله اقداماتی به شمار می رود که در راستای تکمیل این پایانه در دست انجام است.
وی بیان کرد: طرح هایی از جمله ترمیم پل جاده، بتن ریزی کف اتوبوس‌ها و سواری‌ها، اجرای درب صفر مرزی و فوندانسیون دیوار پیش ساخته نیز به صورت 100 درصد در این پایانه به اتمام رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت بالای این پایانه در حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر در کشور به زودی و تا پایان امسال، شاهد اتمام کامل پروژه‌های عمرانی تکمیلی در بازرگان باشیم.
شکری گفت: طبق آمار سال جاری، روزانه به طور متوسط 735 دستگاه کامیون از پایانه بازرگان تردد کرده که نشان دهنده جایگاه این مرز در ترانزیت کالاست.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی بازرگان در شمال غرب ایران و شمال آذربایجان غربی قرار دارد و در دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی واقع است؛ این گمرک در سال 1305 راه اندازی شده است و قدمت آن به بیش از 90 سال می رسد.
پایانه مرزی بازرگان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین پایانه‌های مرزی زمینی کشور است و بیشتر مسافرت‌های زمینی به کشور ترکیه و کشور‌های اروپایی از این پایانه انجام می شود.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.