به گزارش ایرنا سرهنگ طالب رحیمی روز دوشنبه در یادواره شهدای حادثه منا که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: این حادثه که نشان از ناتوانی آل سعود در اداره حرمین دارد، برای اولین بار اتفاق نیافتاد و برای آخرین بار هم نخواهد بود.
وی ادامه داد: برخوردهای نامناسب نیروهای امنیتی آل سعود و بی نظمی ها همچنین وضعیت خدمات رسانی نامناسب از آغاز ورود حجاج در سرزمین وحی نشان می دهد که آنان همواره به دنبال ایجاد بحران در مراسم حج هستند ولی با همه اعتراض هایی که از سوی حجاج می شود، حاضر به پاسخگویی نیستند.
سرهنگ رحیمی اضافه کرد: برگزاری مناسک حج باید با تدبیر، برنامه ریزی و به دور از دشمنی به یک مجمع یا سازمان اسلامی واگذار شود تا شاهد این جنایت ها در آینده نباشیم.
فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد با بیان اینکه این حادثه ها نمی تواند اتفاقی باشد، اظهار داشت: جهان اسلام، علما و دانشمندان دینی نباید همچون سال های گذشته نسبت جنایت های آل سعود و هم پیمانی آنان با استکبار جهانی سکوت کنند.
وی یادآور شد: تنها جمهوری اسلامی از میان کشورهای حادثه دیده با پیگیری مستمر توانست پیکر شهدای خود را به کشورش بازگرداند.
سرهنگ رحیمی با اشاره به برخورد غیرانسانی رژیم آل سعود با مهمانان خانه خدا و زائران، گفت: متاسفانه سرزمین وحی هم اکنون به منطقه ای ناامن و محلی برای سیاست های خودسرانه عربستان تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: آل سعود به جای تامین امنیت حجاج کشورهای مسلمان تنها به دنبال منافع آمریکا و اسرائیل است و در این راه از کشتن زائران خانه خدا نیز ابایی ندارد.
به گزارش ایرنا مراسم گرامیداشت شهدای حادثه منا با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا در مهاباد برگزار شد؛ 24 نفر از مجموع 461 نفر جانباخته ایرانی در فاجعه منا از اهالی آذربایجان غربی و 17 نفر از آنان مربوط به کاروان مهاباد بودند.
فاجعه منا در دوم مهرماه 1394 و همزمان با حرکت زائران برای رمی جمرات روی داد.
مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 765 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.