کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال آبی از اول مهر آغاز شده و تا 31 شهریور سال بعد ادامه می یابد و گزارش های بارش سالانه نیز در این بازه زمانی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در سال آبی گذشته، بارش های خوبی را به ویژه در بخش بارش های بارانی در آذربایجان غربی شاهد بودیم و رشد 52.7 درصدی نسبت به سال آبی 95 -96 در استان ثبت شد.
وی با اشاره به ثبت 292 میلیمتر بارش در سال آبی 95 -96 در آذربایجان غربی اضافه کرد: میزان افزایش بارش در سال آبی گذشته نسبت به سال آبی پیش از آن، بیش از 154 میلیمتر بود که رقمی مناسب به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان متوسط درازمدت بارش در این استان حدود 356 میلیمتر است که در سال آبی گذشته شاهد رشد 25 درصدی و حدود 91 میلیمتری نسبت به متوسط درازمدت در استان بودیم.
دانشجو گفت: در سال آبی 96 - 97 شاهد بارش 787 میلیمتری در حوضه زاب، 414 میلیمتری در حوضه دریاچه ارومیه و 425 میلیمتری در حوضه ارس بودیم که همه آنها نسبت به سال آبی پیش از آن با رشد مواجه شده است.
وی افزود: مهمترین مشکل سال آبی گذشته، کمبود بارش برف به ویژه در ارتفاعات آذربایجان غربی بود که امیدواریم در سال آبی که به تازگی وارد آن شده ایم، این کمبود جبران شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های پربارش کشور به شمار می رود که در 2 دهه گذشته میزان بارش در آن به شدت کاهش یافته و موجب کاهش ذخایر آبی استان به ویژه سطح آب دریاچه ارومیه شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.