جبرائیل قلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حیات وحش منطقه در گذشته نیاز آبی خود را از 26 چشمه جوشان محلی، حاشیه رود ارس و رودخانه آق چای تامین می کرد.
قلی پور بیان کرد: هم اکنون در کنار تخریب موقت چشمه ها، جمعیت حیات وحش در منطقه رو به ازدیاد گذاشته و نیاز به تامین آب افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در این منطقه 28 گونه جانوری از 12 خانواده در پنج راسته شناسایی شده است که علاوه بر قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز می توان به گونه های دیگری چون سیاهگوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و پرندگان مختلف اشاره کرد.
وی افزود: انواع حیات وحش به ویژه کل و بز، قوچ و میش، انواع گونه های گوشتخوار، انواع کبک، تیهو، باقرقره و دیگر حیوانات در منطقه حفاظت شده مراکان در حال زیست هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: محیط بانان منطقه حفاظت شده مراکان به طور شبانه روزی در مناطق حضور دارند تا ضمن حفاظت و جلوگیری از شکار بر مخازن آب و همچنین آبشخورها نظارت داشته باشند و در صورت نیاز مشکلات موجود را بر طرف کنند.
قلی پور ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در بین وحوش تمامی آبشخورهای منطقه حفاظت شده مراکان به طور مستمر ضدعفونی و گندزدایی می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مراکان در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع شده است؛ مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور به مساحت 103 هزار و 983 هکتار بوده که از 239 گونه گیاهان، 27 گونه پستانداران، 128 گونه پرندگان و 20 گونه خزندگان برخوردار است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.