اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در هفتمین جلسه کمیته فنی بذر آذربایجان غربی با بیان اینکه بذر از نهاده های مهم در بخش کشاورزی است، افزود: وضعیت تولید بذر در استان بسیار مطلوب است و پیش بینی می شود مازاد بذر خریداری شده سایر استان ها نیز خریداری شود.
وی ادامه داد: پیش بینی فرآوری بذر طی سال جاری در آذربایجان غربی 27 هزار تن بود که محقق شد و برای سال آینده این رقم 25 هزار تن برآورد شده است.
وی اضافه کرد: این پیش بینی شامل 11 هزار و 500 تن بذر آبی و 13 هزار و 500 تن بذر دیم است.
کریم زاده افزایش سهمیه یارانه ای استان در زمینه تولید بذر را لازم دانست و گفت: آذربایجان غربی پتانسیل بالایی در تولید بذر با کیفیت غلات در مقایسه با سایر استان های کشور دارد .
وی با بیان اینکه استفاده از بذر اصلاح شده موجب افزایش راندمان تولید تا 25 درصد می شود، اضافه کرد: بذر اصلاح شده گندم مورد نیاز استان حدود 17 هزار تن بوده و مازاد این بذرها به سایر استانهای کشور صادر می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نزدیک به سه هزار تن از بذرهای اصلاح شده استان در سال زراعی گذشته به استان های دیگر کشور ارسال شد.
به گزارش ایرنا سالانه 250 تا 350 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص می یابد که موجب تولید بیش از 500 هزار گندم آبی و دیم می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.