به گزارش ایرنا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز یکشنبه در این آیین گفت: راهبرد اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مسایل اخلاقی و تربیتی و بر محور نظام اسلامی استوار است.
علی اکبر صمیمی با بیان اینکه علم در کنار تربیت معنا دارد، افزود: استفاده کردن از علم، بدون داشتن تربیت صحیح ممکن نیست و بر این اساس توجه همزمان به تربیت و مسایل اخلاقی در اولویت آموزش های ما باید قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست های کلی سازمان آموزش و پرورش، امسال رقابت در مدارس و پایه های ابتدایی به صورت فردی حذف خواهد شد.
صمیمی با اشاره به اینکه رقابت در پایه های ابتدایی ممکن است به هنجار تبدیل شود، بیان داشت: رقابت های علمی و ورزشی بخصوص در پایه های اول تا سوم نیز از حالت فردی خارج شده و مسابقات به صورت گروهی برگزار می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پروررش آذربایجان غربی یادآور شد: امسال 586 هزار و 266 دانش آموز در قالب پنج هزار و 226 مدرسه و بیش از 24 هزار کلاس در سطح استان تحصیل می کنند.
فرماندار مهاباد نیز در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده های حادثه تروریستی در اهواز گفت: قدرت و اقتدار یک نظام بر اساس توانایی علمی آن است و کشورهایی که از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارد، تحولات جهانی را رقم می زنند.
ایرج شجاعی افزود: دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستند و بر این اساس پرورش انسان های هوشمند و با توان علمی بالا در نهایت موجب پیشرفت و توسعه کشور در زمنیه های مختلف علمیف سیاسی و اقتصادی می شود.
وی با اشاره به نقش پررنگ معلمان در تربیت و علم آموزی گفت: معلمان سفیران الهی هستند تا دانایی را در دانش آموزان برای گسترش صلح و آرامش در جهان نهادینه کنند.
به گزارش ایرنا برای سال تحصیلی جدید در مهاباد 60 فضای آموزشی شهری با مساحت 71 هزار و 134مترمربع و 173 فضای آموزشی روستایی با مساحت 40 هزار و 660 مترمربع آماده سازی شده است.
در سال تحصیلی جدید 41 هزار و 600 دانش آموز مهابادی در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.
9903/ 3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.