به گزارش ایرنا رسول جلیلی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیربه 2 هزار و 69 9 نفر رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه بانک های استان باید تلاش بیشتری در راستای جذب منابع مالی به عمل آورند، تصریح کرد: تاکنون تعداد 10 هزار و 172 نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یکهزار و 492 نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد یکهزارو 780 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به کارگروه اشتغال استان ارسال شده، افزود: یکهزار و 546 طرح از این تعداد نیز به بانک های عامل معرفی شده است.
جلیلی با اشاره به اینکه تعداد هفت طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 935 میلیارد ریال و یک طرح از محل اشتغال فراگیر به مبلغ 108 میلیارد ریال که مبالغ آنها بالای 60 میلیارد ریال بوده، جهت تایید به کارگروه ملی ارسال شده، گفت: تاکنون تعداد پنج طرح به مبلغ 685 میلیارد ریال در کارگروه ملی مصوب شده است.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، دولت طرح های اشتغالزایی بخش های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشد را در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد که در این زمینه تاکنون برای 63 طرح متتقاضی که براساس چارچوب و ضوابط طرح های خود را از طریق سامانه کارا به ثبت رسانده بودند، مبلغ 294 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
جلیلی با بیان این که قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، مرزی و عشایری بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: این قانون برای اولین بار توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته را هدف قرار داده است.
وی افزود: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد برای روستاهای محروم مرزی پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، سهم آذربایجان غربی از محل اعتبارات اشتغال فراگیر هفت هزار و 10 میلیارد ریال است که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی بانک ها و با کارمزد 18 درصد پرداخت می شود.
لازم به ذکر است برای اجرای طرح های مشمول برنامه اشتغال فراگیر 2 الی هفت درصد یارانه تعلق می گیرد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.