مجتبی قهرمان رضاییه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این 2 روز، سه هزار و 156 نفر برای اهدای این مایه حیاتی به مراکز انتقال خون آذربایجان غربی مراجعه کردند که از این تعداد، 2 هزار و 806 نفر توانستند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: یک هزار و 62 نفر در مرکز ارومیه، 315 نفر در واحد سیار سلماس، 459 نفر در خوی، 593 نفر در میاندوآب و 377 نفر در نقده نذر خود را ادا کرده و خون اهدا کردند.
وی با اشاره به اینکه 6 مرکز در استان طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خون اهدایی مردم را دریافت می کنند، گفت: این مراکز در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده برای دریافت خون اهدایی مردم در ایام محرم امسال به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در نظر گرفته شده بود.
قهرمان رضاییه افزود: همشهریان، نذر خون را تنها به ایام تاسوعا و عاشورا اختصاص ندهند و تا پایان ماه محرم و صفر برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند تا بتوانیم فرآورده های خونی را برای بیماران نیازمند فراهم کنیم.
وی ادامه داد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و از شهروندان انتظار می رود تا در طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، علاوه بر اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی پنج پایگاه اهدای خون ثابت در شهرستان های خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و مهاباد در طول سال به خون گیری اقدام می کنند؛ سالانه حدود 70 هزار واحد خونی در آذربایجان غربی اهدا می شود.
طبق بررسی های صورت گرفته در هر 2 ثانیه یک نفر در سطح دنیا به خون نیاز پیدا می کند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.