به گزارش ایرنا ، مراسم حماسی رژه نیروهای مسلح روز شنبه با حضور امام جمعه و فرماندار مهاباد، مسوولان دستگاه های اجرایی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، عشایر و روحانیان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.
در این رژه، یگان های منتخب نیروهای مسلح این شهرستان گوشه هایی از توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از حریم ولایت و تمامیت ارضی کشور به نمایش گذاشتند.
فرماندار مهاباد در این مراسم گفت: رژیم بعث عراق تصور می کرد می تواند با نیروی نظامی خود و بهره مندی از حمایت های خارجی ملت ایران را به زانو درآورد و نظام جمهوری اسلامی ایران را تسلیم اراده خود کند ولی با فضاحت تمام شکست خورد.
ایرج شجاعی ادامه داد: امروز سپاه و ارتش ما در اوج آمادگی خود قرار دارد و علاوه بر دفاع از مرزهای ایران اسلامی، از مسلمانان و مظلومان سراسر جهان نیز می توانیم دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه اقتدار کشور در کنار اقتدار نیروهای مسلح معنا پیدا می کند، اضافه کرد: مسلمانان در روز عاشورا و ماه محرم نشان دادند هرگز تسلیم زورگویی دشمنان نخواهند شد و امروزه ما نیز باید با اتحاد و همبستگی در برابر خواسته های نامشروع بیگانگان ایستادگی کنیم.
فرمانده ارتش 364 پیاده مهاباد نیز در این مراسم گفت: استکبار جهانی در تلاش است تا کشورهای منطقه و همسایه را علیه ایران تحریک کنند و در این مسیر، تبلیغات گسترده را برپا کرده است.
سرهنگ علی محمودی ادامه داد: در هفت سال گذشته تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، شکست جریان های تکفیری، داعش و دشمنان کشورمان را موجب شده که در تاریخ اسلام بی نظیر است.
به گزارش ایرنا، در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
امسال بیش از 42 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان مهاباد برگزار می شود.
مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 765 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.