اکبر محمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایروبی انهار سنتی از اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: تالاب های نقده از جمله مهمترین تالاب های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آذربایجان غربی بوده و هر سال شاهد حضور هزاران پرنده آبزی و کنار آبزی در کنار پرندگان بومی در این تالاب ها هستیم.
وی ادامه داد: وضعیت مطلوب تالاب های نقده این شهرستان را به قطب تالابی آذربایجان غربی تبدیل کرده و یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری منطقه به شمار می رود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده افزود: بر اساس بررسی‌ها بیش از 40 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب ها شناسایی شده که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک لک سفید، عقاب تالابی و چوپ پا است.
به گزارش ایرنا 17 تالاب فصلی و دایمی در شهرستان نقده وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.
آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، 30 تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.