عزیز سهندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع صدقات جمع آوری شده در پنج ماه امسال در استان حدود 29 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: این میزان صدقه از صندوق های ثابت، سیار، داخل تاکسی و خانگی استان جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: بیش از 11 هزار صندوق صدقات در معابر و میادین شهرستان های آذربایجان غربی نصب شده است.
وی ادامه داد: همچنین 163 هزار صندوق کوچک بین خانواده های خیر و نیکوکار آذربایجان غربی توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 2 درصد از این زکات جمع آوری شده نیز از طریق روش های نوین پرداخت شده که با رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
سهندی افزود: مردم نیکوکار آذربایجان غربی می ‌توانند برای سهولت در پرداخت صدقات خود، از طریق واریز مبلغ خود به شماره حساب 0154385438000 نزد بانک ملی و از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #1* 8877 * اقدام کنند.
وی ادامه داد: بهره گیری از نرم افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه، آپ در تلفن همراه، سایت کمیته امداد و شماره گیری تلفن نیکوکاری 0968877 از دیگر روش های نوین پرداخت صدقات و کمک های مردمی است.
وی، پیشگیری از آسیب های ناشی از سرقت صدقات، حفظ و صیانت از امانات مردم، کاهش نسبت هزینه به درآمد، کاهش هزینه های نگهداری، بازسازی، رنگ آمیزی و ایمن سازی، تسریع در دریافت و هزینه کرد کمک های مردمی و سهولت در بهره مندی نیازمندان و مددجویان از این کمک ها را از مزایای بهره گیری از روش های نوین مشارکت های مردمی توسط کمیته امداد آذربایجان غربی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده، صدقات مردم خیر آذربایجان غربی در راستای رفع نیازهای مددجویان از جمله حوزه های مسکن، فرهنگی، جهیزیه و درمان هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 144 هزار نفردر قالب بیش از 60 هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد.
صدقه های واریزی به صندوق ها، طبق گفته مدیران کمیته امداد در سریع ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.