به گزارش ایرنا، عزاداری عاشورای حسینی امروز /پنجشنبه/ با حضور گسترده پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد تا بار دیگر مردم این استان ارادت خود را به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) ثابت کنند و در سوگ از دست دادن مظلوم دشت کربلا بر سر و سینه خود بزنند.
شهادت جانگداز یاران کربلا و سرور و وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین چنان جگر مردم را بعد از چندین قرن به آتش می کشد که گویی این مردم خود صحنه به صحنه کربلا را دیده اند.
جمعیت میلیونی این استان در صدها بخش، شهر و هزاران روستای آذربایجان غربی در روز عاشورای حسینی که به روز خون تمثیل شده، با راه اندازی صدها دسته و هیات عزاداری به سوگواری برای امام حسین (ع) و 72 یار با وفایش پرداخته اند.
برخی از مردم در این روز به نیت برآورده شدن حاجت های خود در میان عزاداران حسینی و مردم نذری هایی از قبیل چای، شربت، شیر و مواد غذایی پخش می کنند.
محل هایی نیز برای تجمع عزاداران و ایستگاه های صلواتی تعبیه شده تا عزاداری سقای دشت کربلا بدون هیچ مشکل و ایجاد مزاحمت برای سایر افراد برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: عزاداری مردم آذربایجان غربی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور در دسته های عزاداری، ارادت مردم این خطه را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه شهدای دشت کربلا نشان می دهد.
حجت الاسلام محمد داداش زاده افزود: تجمع مردمی هر سال با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ارومیه برپا می شود و در آن مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به روضه خوانی می پردازند.
وی بیان کرد: سه هزار هیات مذهبی در سطح این استان با برگزاری آیین های سخنرانی و عزاداری در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می کنند.
به گزارش ایرنا امروز /پنجشنبه/ عاشورای سال 1440 هجری قمری سالگرد شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا توسط ایادی یزید است. در این روز که به فجیع ترین حادثه تاریخ لقب گرفته است امام حسین (ع) و 72 یار با وفای آن حضرت در یک نیمروز توسط 30 هزار نفر لشگر گردآمده توسط عمربن سعد به شهادت رسیدند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.