رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 72 هزار نفر قالیباف در آذربایجان غربی فعالند. 
درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: بالغ بر72 هزار نفر قالیباف در استان وجود دارد و از این تعداد 15هزار نفر از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند. 
وی در خصوص قالیبافان بدون بیمه اظهار کرد: افزایش تعداد بیمه شدگان مستلزم یارانه ای است که سازمان تامین اجتماعی برای هر نفر مطالبه می کند لذا در بودجه دولت باید لحاظ شود تا برای سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود به همین دلیل ما در چند مرحله به مرکز ملی فرش ایران و سازمان تامین اجتماعی منعکس کرده ایم ولی تاکنون جواب قطعی برای اضافه کردن تعداد بیمه شدگان نداریم و کماکان پیگیر هستم که بتوانیم جمعی دیگر از قالیبافان را به گروه بیمه شدگان اضافه کنیم.
وی در رابطه با بخش نظارتی بیمه شدگان گفت: کمیته نظارتی سازمان صنعت و معدن و سازمان تامین اجتماعی و اتحادیه تشکل صنفی مربوطه هر هفته به بازرسی قالیبافان بیمه شده می پردازند.
درویشی بااشاره به طرحهای معروف فرش استان بیان کرد: از طرح های مشهور فرش در استان می توان به ریز ماهی خوی اشاره کرد که  برند جهانی و ثبت ملی شده است و همچنین طرح افشار تکاب که ثبت ملی شده است و در مرحله ثبت جهانی است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص صادرات فرش خاطر نشان کرد: از نظر صادرات نیز طرح ریز ماهی و افشار هم در بازار داخلی و هم در بازار جهانی از متقاضی زیادی برخوردار است و نسبت به پارسال صادرات فرش روند افزایشی داشته است.
درویشی تصریح کرد: حدود 400 هزار نفر قالیبافان استان از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.