به گزارش ایرنا، علیرضا نصیری روز سه شنبه در مراسم ویژه این طرح بیان کرد: ارزش بسته های توزیعی سه میلیارد ریال است و 18 درصد از دانش آموزان نیازمند شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران از این بسته های حمایتی که شامل نوشت افزار و دیگر لوازم مورد نیاز تحصیل است، بهرمند می شوند.
امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو در کمک به یکهزار دانش آموز بی بضاعت، دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه به ویژه دانش آموزان را اقدامی خداپسندانه دانست و گفت: دستگیری از نیازمندان به ویژه دانش آموزان بی بضاعت باید بیش از پیش در جامعه ترویج یابد و کمک به دانش آموزان در ماه مهر در اولویت قرار گیرد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان و نسل جوان در سایه مکتب اسلام افزود: کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت برای رفتن به مدارس و دانشگاه‌ها امری لازم است زیرا این قشر امید فردای جامعه هستند و باید قدردان این سرمایه بوده و به خوبی آنها را تربیت کنیم.
وی افزود: پدران و مادران همانگونه که فرزندانشان را در برابر بیماری‌های جسمانی مواظبت می‌کنند، باید از نظر بیماری‌های روحی نیز دانش آموزان را ایمن سازند و درکنار فرزندان خود دانش آموزان بی بضاعت را یاری دهند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.