به گزارش ایرنا، یاکی هارو کوبایاشی (iaki haru Kobayashi) روز سه شنبه طی نشستی در خانه کشاورز، بیان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق درک چرخه سیستم هیدرولوژیکی و همکاری در ارزیابی اقدامات به احیای دریاچه ارومیه کمک کنیم.
وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال ساخت سامانه تصمیم یار (Decision Support System) است تا بهترین اقدامات احیای دریاچه ارومیه را با توجه به شرایط مختلف تعیین کند، افزود: در این سامانه علاوه بر چرخه سیستم آب، تاثیر اقدامات در ابعاد اجتماعی و اقتصادی نیز بررسی می شود.
وی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه از مطالعات قبلی به عنوان قسمتی از 'DSS' استفاده و از جایکا درخواست کرده است تا برای ارتقای دقت این مدل کمک کند.
'کوبایاشی' با اشاره به اینکه جایکا در تلاش برای بهبود مدل چرخه هیدرولوژیکی به عنوان یک جزو از DSS است، گفت: در این مطالعه، مدل هیدرولوژیکی برای بخش جنوبی، غربی و شرقی دریاچه تکمیل می شود و سپس در یک مدل واحد ادغام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)، یک سازمان دولتی ژاپنی است که با هدف کمک به رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه فعالیت کرده و از سال 1394 با ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تهیه مدل یکپارچه هیدرولوژی حوضه آبریز دریاچه ارومیه همکاری می‌کند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.