الهام غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها با شرکت 80 کماندار در بخش مردان و زنان به میزبانی گرگان در استان گلستان برگزار شد.
وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات ورزشکارانی از استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس، لرستان، کردستان، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اردبیل و یزد حضور داشتند.
وی ادامه داد: کمانداران شرکت کننده در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مصاف هم رفتند.
نایب رییس هیات تیراندازی با کمان آذربایجان غربی گفت: در بخش نونهالان دختر 'مانا نجفی' از اردبیل و 'اسما حصاری' از استان البرز به ترتیب مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا مرداد ماه امسال چهارمین دوره مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی کشور در 2 اسلحه ریکرو و کامپوند به میزبانی ارومیه برگزار شد.
در حال حاضر الهام غفاری مربی تیم ملی بانوان تیراندازی با کمان کشور است و این تیم را برای حضور در مسابقات جهانی قرقیزستان آماده می کند.
این بانوی موفق، ورزش را از سال 1388 آغاز کرده و نخستین بانوی تیراندازی با کمان سنتی استان بوده که از سال 1394 به عضویت تیم ملی تیراندازی با کمان درآمده و از سال گذشته نیز به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده است.
وی یکی از 6 ورزشکار منتخب کشوری است که سال گذشته به عنوان سفیر مبارزه با دخانیات ایران انتخاب شده بود و همچنین در سه مسابقه کشوری رتبه سوم و مدال برنز را در هر سه دوره از آن خود کرده است.
غفاری عضو شورای ورزشکاران بانو در وزارت ورزش و جوانان است؛ مسابقات کمان سنتی به صورت جدا از مسابقات ریکرو و کامپوند برگزار می شود و به تازگی در کشور در حال گسترش است.
این کمان به صورت سلاح در قرن 17 میلادی توسط مغول ها استفاده می شده و به خاطر این موضوع به کمان مغولی معروف است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.