به گزارش ایرنا جعفر صادق اسکندری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: این ستاد برنامه های متعددی برای نظارت بر بازار در آستانه بازگشایی مدارس و ایام سوگواری سسالار شهیدان دارد.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس بر شبکه های توزیع لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش به صورت مستمر نظارت می شود.
وی بیان کرد: 100 هزار ثوب لباس مدرسه برای مقاطع ابتدایی توسط تولیدی های استان با تعرفه سال قبل دوخته شده که 10 درصد آن به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه برخی از مدارس تامین لباس های مورد نیاز دانش آموزان را به تولیدی های تهران سپرده اند، گفت: قیمت تمام شده این لباس ها بالاتر است.
اسکندری درباره تامین کالاهای اساسی مردم نیز بیان کرد: طی هفته گذشته در ارومیه و 9 شهرستان دیگر نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا برپا و اقلام مورد نیاز مردم با 10 تا 15 درصد تخفیف ارائه شد.
وی با اشاره به تخلف های برخی از اصناف، بیان کرد: نوسان قیمت ارز کل کشور را دچار مشکل کرده و برای کنترل اوضاع در استان طی پنج ماه اول سال، 89 هزار مورد از اصناف استان بازرسی شد؛ ضمن آنکه سه هزار و 937 پرونده تخلف با 412 عنوان به ارزش 640 میلیارد ریال تشکیل شد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت در بازار آهن آلات، بیان کرد: 2 هزار تن میلگرد و فولاد به استان تخصیص یافته است که به دنبال تحقق کامل آن هستیم تا قیمت ها کنترل شود.
اسکندری با اشاره به مشکلات پیش آمده در بازار کاغذ نیز گفت: کمیته ای از اتحادیه ها و مراکز علمی و آموزشی تشکیل شده است تا ضمن برآورد نیاز استان، حل مشکل را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا تنظیم بازار مجموعه ایی از مقررات، سیاست ها و استراتژی هایی است که برای حمایت از نهادهای بازار مانند مصرف کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان استفاده می شود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.