به گزارش ایرنا، نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یک میلیون و 152 هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری، 195 هزار نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، 528 هزار نفر در صندوق بیمه همگانی، 20 هزار و 200 نفر در صندوق بیمه ایرانیان و سه هزار نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش پوشش بیمه همگانی در اختیار دارد.
وی بیان کرد: ارائه خدمات بیمه ای این صندوق ها با همکاری 57 دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه ای صورت می گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و 700 پزشک و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
نانبخش بیان کرد: این موسسه ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است.
وی در تشریح بخش دیگری از خدمات بیمه سلامت ادامه داد: پنج گروه از بیماران خاص شامل بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و پیوند کلیه با 2 هزارو 800 نفر جمعیت تحت پوشش این بیمه هستند.
وی افزود: بیماران خاص برای هزینه های درمان و بستری هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و 100 درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.