فرهنگ شادنیا روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی افزود: امسال برای نخستین بار شاهد حضور ورزشکارانی از 2 رشته پنجاک سیلات و سامبو در بازی های آسیایی جاکارتا بودیم که امر پیش زمینه ای برای حضور رزمی کاران در المپیک 2020 یا 2024 به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه 400 فدراسیون ورزش های رزمی در سطح جهان فعالیت دارد، بیان کرد: رشته های سامبو و پنجاک سیلات در بازی های آسیایی 30 مدال داشت و این نشان از ظرفیت بالای رشته های رزمی در سطوح بین المللی دارد.
وی ادامه داد: اگر بتوان در رشته های رزمی سرمایه گذاری های میان مدت انجام داد بدون شک در آینده نزدیک حرف هایی زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
شادنیا افزود: پیش بینی می شود که تا چند سال آینده تعداد قابل توجهی از مدال های کسب شده در بازی های آسیایی و رقابت های المپیک از سوی ورزشکاران کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران مربوط به رشته های رزمی باشد.
دبیر فدراسیون ورزش های رزمی گفت: این فدراسیون هم اکنون 130 رشته سبک متعدد را تحت پوشش قرار داده است که اغلب آنها جدید و نوپا بوده و نیاز به نظارت بیشتر و دقیق تر برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده های احتمالی دارند.
شادنیا با اشاره به پایان فعالیت شورای ساماندهی سبک های رزمی که از سوی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده بود، افزود: فعالیت این شورا پس از سه سال دوباره به خود فدراسیون ورزش های رزمی به عنوان متولی این رشته واگذار شده است تا در خصوص نحوه فعالیت سبک های مختلف تصمیم گیری و اعمال قانون شود.
شادنیا گفت: هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و یکی از هیات های برنامه محور و موفق به شمار می رود که طی چند سال اخیر موفقیت های قابل قبولی داشته و ورزشکاران آماده ای تقدیم تیم های ملی کرده است.
به گزارش ایرنا مجمع انتخاباتی هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی 17 عضو داشت و در جریان آن امیر رسولی به عنوان تنها کاندیدای این مجمع با کسب تمامی آرا (17 رای) به مدت چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد.
رزمی کاران استان در شهریور ماه امسال موفق به کسب 49 مدال طلا، 42 مدال نقره و 21 مدال برنز در رقابت های کشوری شده اند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.