ناصر قره پاپاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند برای سال جاری حدود 312 تومان با عیار 16 درصد تعیین شده است.
وی افزود: کشاورزان می توانند محصولات خود را با توجه به ظرفیت مرکز خرید این شهرستان به صورت مقطعی به کارخانه قند نقده تحویل دهند.
وی ادامه داد: برداشت این محصول از اواسط شهریور سال جاری در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آذرماه ادامه می یابد.
مدیرجهاد کشاورزی نقده گفت: رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن از مواردی است که باید رعایت و اجرایی شود.
به گزارش ایرنا نقده دارای 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی، 29 هزار و 325 هکتار زمین دیمی، هفت هزار و 606 هکتار باغ و 42 هزار هکتار اراضی ملی است.
شهرستان 110 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
چغندرقند و سیب 2 محصول مهمی است که آذربایجان غربی دارای رتبه های اول کشور در این بخش است.
اکنون پنج کارخانه قند در آذربایجان غربی فعال است که یک میلیون و 700 هزار تن محصول چغندرقند، معادل 36 درصد تولید این محصول در کشور را فرآوری می کنند که بخش عمده این محصول در جنوب آذربایجان غربی تولید می شود. آذربایجان غربی سالانه 240 هزار تن شکر معادل 36 درصد تولید کشور را استحصال می کند.
چغندر قند گیاهی است 2 ساله از تیره اسفناج که به صورت گیاهی یک ساله زراعت می‌شود، این محصول در آب ‌وهوای کوهستانی از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است و سازگاری وسیعی به شرایط محیط متنوع دارد، به سرما و گرما نسبتا مقاوم است تحمل خشکی را دارد و به شوری خاک نیز مقاوم است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.